keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Kukkakauppakierros

Minulla oli mukanani tämä kuva ja jalkauduin Salon kaduille saalistamaan itselleni morsiuskimppua. Jotakin tämäntyylistä sen tulisi olla, omilla varsilla löysästi sidottu, luonnollinen, hieman epäsymmetrinen ja siinä tulee olla ruusuja sekä paljon vihreää.

En oikein tiennyt mitä lähden hakemaan ja miten asioida kukkakauppojen kanssa, mutta kyllä se siitä sitten lähti rullaamaan. Aluksi ajattelin hinnan olevan melko ratkaisevassa osassa valintaani, mutta kolmannen liikkeen jälkeen olin jo muuttanut mieleni. Ei niinkään se hinta vaan se palvelun taso. Kun en millään meinannut saada floristeille läpi haluamaani. Heillä oli kaikilla hyvin omanlaisensa näkemykset siitä miltä morsiuskimpun tulisi näyttää, ja se ei ollut sitä mitä minä hain. "Kun se nyt kuitenkin on morsiuskimppu". Olkoot vaan morsiuskimppu, mutta jos minä haluan sen olevan hyvin luonnollisen näköinen, eikö minulle sellainen tulisi myydä. 

Tuli monessa liikkeessa sellainen fiilis, että joo kyllähän tuollainen tottakai onnistuu, mutta sitten tulee lopuksi lause "mutta kyllä minä siitä teen enemmän morsiuskimppumaisen". En minä eskalla sellaisesta liikkeestä kimppua ostaa joka aikoo tehdä mielivaltaisia muutoksia siihen minkä minä olen jo hyväksynyt! En minäkään koske asiakkaiden ilmoituksiin sen jälkeen kun he ovat ne hyväksyneet vaikka se minun mielestäni olisi kuinka hirveä tahansa!

Viimeinen liike johon kävelin sisään on yleiseltä maineeltaan hintava ja olinkin jo ajatellut että taidan vaihtaa naapurikaupungin floristiin kun täällä ollaan niin palveluhalukkaita. Mutta yllätys yllätys he olivatkin siinä suht keskikastissa hinnaltaan ja minulle tuli heti sellainen fiilis että sen tulen saamaan mitä täältä tilaankin. Toivotaan siis parasta! Yllätyksenä minulle tuli että he haluavat sopia ajan jolloin suunnittelemme kimpun sitten tarkemmin. Olin jotenkin saanut sellaisen käsityksen että kukkakauppoihin ei varailla aikoja ja ihan vaikka viikon parin varoitusajallakin kimppu hoituu, mutta näköjään oli ihan hyvä kuyitenkin olla liikkeellä näin reilua kuukautta aiemmin.


2 kommenttia:

  1. Mäkin haluan luonnollisen näköisesti sidotun kimpun, tosin mun kimppuun tulisi vähemmän vihreää ja ruusut eivät ole välttämättömiä. Kuitenkin mun ongelma voi hyvinkin olla sama kuin sun sitten kun pääsen kukkamietinnöissäni noin pitkälle (tai mulle tulee siis varmaan DIY-tekokimppu sekä tavallinen kimppu heittokimpuksi, mutta tuota tavallista nyt mietin). Mun äitilläni on jo hyvin vahva näkemys siitä mistä liikkestä kukat pitäisi hankkia, mutta niiden on parempi sitten tehdä kimppu ja asetelmat mun mielen mukaan tai kävelen pois liikkeestä ilman kukkia. En ymmärrä miksi kukaan alkaisi väittää vastaan morsiamelle tuolla tavalla kimpusta, että "tällainen sen vain kuuluu olla" tai "tällainen se yleensä on". Ammattilainen tekee upean kimpun millä tahansa annetuilla spekseillä eikä vaan toista ja kopio aiemmin tehtyjä töitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, en minäkään oikein ymmärrä tuota asiakaspalvelun tasoa. Morsiamia ja häitä kun nyt on niin miljoona erityyppistä että ei niitä kaikkia kimppuja nyt vaan voi samaan tyyliin sitoa. On muitakin vaihtoehtoja kuin ne pyöreä, pisara ja sivulla kannettava... Mutta hei jaloillaan voi aina äänestää ;)

      Poista